Od male ideje do velikog ostvarenja
Žena, suvremena poduzetnica
Manager PODUZETNIŠTVO 30 lipnja, 2021
Izvor fotografije:
pexels.com

ŽENSKO PODUZETNIŠTVO – AKTUALNA TEMA DANAŠNJICE

 

PROČITAJTE VIŠE: Planiranje i praćenje osnovnih troškova vašeg biznisa


Žene su oduvijek bile poduzetnice, ali žensko poduzetništvo se snažnije počelo razvijati tek u 19. stoljeću, a prije dvadesetak godina o njemu se počelo govoriti kao o posebnoj vrsti poduzetništva. Iako u svjetskoj populaciji žene čine veći broj u odnosu na muškarce, u poslovnom svijetu žene su u manjini.

Usprkos rodnim predrasudama koje često sprečavaju žene u ostvarivanju poduzetničkih snova, poduzetnice uspješno savladavaju izazove i prepreke, zbog želje za uspjehom ili potrebe za preživljavanjem.

Žensko poduzetništvo je prepoznato kao važan element ekonomskog rasta i danas žene u ravnopravnom odnosu s muškarcima otvaraju firme u raznim područjima poput mode, tehnologije, izdavaštva, nauke, arhitekture i slično.

Podaci o broju žena poduzetnica variraju od zemlje do zemlje.

Od 2016. godine žensko poduzetništvo prati uzlazni trend, a naročito je izražen konstantan rast u Sjedinjenim Američkim Državama, Novom Zelandu i Kanadi.

 


POSEBNA VRSTA PODUZETNIŠTVA


Žensko poduzetništvo se pokazalo kao efikasnom metodom postizanja demokratskog društva, kao i promoviranja rodne ravnopravnosti, što je od suštinskog značaja za brže postizanje održivog razvoja.

Iako žene poduzetnice spadaju pod klasičnim definicijama poduzetništva i poduzetnika, njihove motivacije i određen stil rada i vođenja su različite u odnosu na muškarce poduzetnike.

Želja za poslovnim uspjehom žene imaju isto kao i muškarci, međutim pristup financijskim sredstvima, informacijama i težim napredovanjem su obeshrabrujuće okolnosti za žene da postanu poduzetnice.

Ali s dovoljno podrške svaka žena može uspjeti.

U Bosni i Hercegovini sve više žena kreću u poduzetništvu jer su taj segment ekonomije prepoznale kao najmanje diskriminirajući.

Na početku su svi isti, i žene i muškarci kreću u poduzetništvu s istog mjesta, od poslovne ideje koju će razviti u proizvod ili uslugu.

Možda muškarci postižu više uspjeha na kratke staze, jer su spremniji riskirati, brzo donose odluke i ne analiziraju previše, ali na duže staze, zbog svoje analitičnosti, preciznosti, opreznosti i straha od neizvjesne budućnosti, žene su te koje su uspješnije i manje su šanse da će njihovi poslovni poduhvati propasti.

Iako žensko poduzetništvo ima dosta nedostataka, prednost je u tome što su mnoge žene kao vlasnice osjećajnije, samopouzdanije i kreativnije u svom poslu.

Ženski stil vođenja podrazumijeva razmišljanje na svestran i kritičan način, uvijek su spremne da saslušaju i uvažavaju tuđa mišljenja i savjete suradnika, bolje razumiju ljude oko sebe, ne samo kupce ili korisnike. Razlozi zbog čega je sve više žena uspješno u poduzetničkim pothvatima je zbog toga što lakše rješavaju konflikte i ispravnije ocjenjuju i procjenjuju ponašanje zaposlenika i suradnika.

Međutim, žene su generalno karakteristične po tome što smatraju da moraju znati apsolutno sve i posjedovati sve vještine, ali bitno je pronaći ravnotežu i vrijeme za usavršavanje i razvijanje vještina i znanja, kao i delegirati određene poslovne aktivnosti kako bi se mogle fokusirati na ono što je potrebno za razvoj poslovanja.

 


KAKO POTICATI ŽENSKO PODUZETNIŠTVO?

U praksi, žene koje namjeravaju ući u poduzetništvo nailaze na niz prepreka. Ključni izazov je na državi koja bi trebala osigurati državne mjere kako bi na efikasan način identificirala i rješavala probleme poduzetnica, ali usprkos velikoj važnosti ženskog poduzetništva, država ne iskorištava dovoljno svoj potencijal.

Najveće prepreke i poteškoće ženskog poduzetništva su u pogledu dostupnosti financijskih sredstava, informacija, nedostatka podrške okoline, umrežavanja, tržišta i edukacija.

Isto tako, nerijetko se dešava da poduzetnice rade od kuće te podnose veći teret brige o porodici, a taj se rodni aspekt najčešće zanemaruje.

Da bismo uspješno poticali žensko poduzetništvo, potrebne su razne aktivnosti, posvećenost, zajedništvo i određeni angažman, što možemo ostvariti kroz:
-    Razmjenu iskustava između uspješnih poduzetnica i početnica, ohrabrivanje i osnaživanje za preuzimanje vodećih uloga
-    Programe poticanja ženskog poduzetništva kroz obrazovanje, treninge, edukacije, radionice
-    Umrežavanje žena poduzetnica razvojem lokalnih i regionalnih mreža poduzetnica
-    Uvođenjem mentorstva i besplatnih ili subvencioniranih usluga stranih ili domaćih konzultanata

SAMOPOUZDANJE – NAJVAŽNIJI KORAK I NAJVEĆI IZAZOV ZA POSTIZANJE USPJEHA

Budite istrajni i strastveni u onome što radite, ljubav prema poslu je ključ uspjeha, jer kada volite ono što radite, posao se rijetko osjeća kao napor.

Zapamtite da uvijek zbog čega najviše žalite su stvari koje niste uradili, tako da je SADA najbolje vrijeme za izlazak iz komfor zone i korak po korak ka novoj uspješnoj budućnosti.

Kao lideri birate s kim ćete surađivati i kome ćete povjeriti svoje poslove, a kada stignete do vrha, ne zaboravite da imate odgovornost da se okrenete i pomognete sljedećoj poduzetnici ili poduzetniku.

 

Ukoliko vas više zanima o pokretanju vlastitog biznisa ili jednostavno trebate pomoć kroz cijeli proces registracije firme, javite nam se na mail [email protected] ili nas zapratite na našim Facebook i Instagram profilima.

Selma Čikotić

Autor opis: 
Master studij na "Ekonomskom fakultetu" u Sarajevu, dugogodišnje iskustvo u bankarskom i računovodstvenom sektoru. Vlasnica računovodstvene agencije "COUNT ON ME" u Sarajevu.
Slika autora: 
O Autoru
Manager