Ipak se okreće ... ili kako to rade u svijetu
Što ima prednost: inteligencija, obrazovanje ili iskustvo? Iznenađenje, važnije je koliko ste pouzdani!
Manager Diplomacija biznisa 29 svibnja, 2020
Izvor fotografije:
pixabay.com

Možete imati desetljeća radnog iskustva i besprijekorno obrazovanje ali za one koji vam daju posao sve je to od male koristi ako ga niste u stanju obaviti na vrijeme. I to ne samo na vrijeme, nego i upravo onako kako treba. I tako svaki put. 

 

Postoji li potreba da se neprestano provjerava bavite li se zadanim pitanjima ili problemima crnih rupa u kozmosu, onda će i vaš IQ iznad 130 i vaše fotografsko pamćenje imati vrlo malu upotrebnu vrijednost za one koji vas plaćaju. 

Stoga, ako kojim slučajem namjeravate u narednom vremenu popraviti samo jednu svoju osobinu i tako povećati svoju vrijednost kao uposlenika, gledajte da to bude pouzdanost. 

Ako na naš rad gledamo kao na proizvod namijenjen prodaji, onda bi pouzdanost bila oznaka visoke kvalitete. Loša roba može se naravno prodavati neko vrijeme, ali tomu kad tad dođe kraj. Kvaliteta ostaje.

U vremena krize kad proizvoda ima previše a kupaca premalo, budite kvalitetni. Budite pouzdani.  

 

Trudite se da vam se kaže samo jednom 

Šefovi, baš kao i roditelji, najmanje na svijetu vole kad nekoliko puta moraju podsjetiti kako je potrebno uraditi domaću zadaću ili oprati zube prije spavanja.

Izgovori da su pisanje zadaće omela mlađa braća dok je četkicu za zube odnijela Zubić Vila, simpatični su samo kod jako male djece.

I to samo njihovim vlastitim roditeljima.  

Odrasle osobe pogotovo ozbiljne poslovne žene i muškarce nikada ne bi trebalo podsjećati kako su nešto propustili uraditi.

 

Trudite se provesti ono što kažete 

Na pitanje možete li, odgovorili ste potvrdno. Sada provedite.

Ako ste prihvatili obvezu za koju ste procijenili da ste je u stanju ispuniti, onda niti jedna isprika zašto to niste učinili nije dovoljno dobra. 

Imajte na umu kako su vaši nadređeni, vaše radne kolege ili vaši klijenti kao vaši mali nećaci.

Ako samo jednom zaboravite i ne uručite obećano Kinder Jaje, otpisani ste. 

Trudite se procijeniti kada je NE ispravan odgovor

Ako ste još mladi i na početku karijere, imamo za vas izvrsnu vijest. Reći NE, godinama će biti puno lakše.

Kad budete malo stariji manje će važno biti kome se dopadate, što je vrlo čest razlog zbog kojeg olako kažemo DA.

U međuvremenu, bilo bi dobro da sami sebe trenirate ne pristati na nešto u prvih deset sekundi nakon što se to od vas zatraži.

Sačekajte malo s odgovorom. Uzmite sat, dva, dan, dva. 

 

Trudite se malo više od propisanog

Nepouzdan uposlenik ima dvije stvari u neograničenim količinama: izgovore i prepreke.

Bilo je hladno, bilo je vruće, nešto je nedostajalo ili je nešto bilo višak - sve u isto vrijeme.

S druge strane, oni na koje se uvijek možete osloniti da će pronaći rješenje ne priznaju prepreke.

Ispunjenje preuzete obveze je prioritet.

To ponekad podrazumijeva dodatni napor, neku dodatnu aktivnost koja nije u opisu radnog mjesta. 

Inače spremnost na dodatni napor ono je što razlikuje natprosječne uposlenike od prosječnih.

One koji su lako zamjenjivi od onih za koje nikome ne pada na pamet mijenjati ih.  


Trudite se na vrijeme priznati grešku

U poslu kao i u životu, često i uz najbolju volju ne ide uvijek onako kako smo zamislili.

Svima nam se nekada desio taj užasni trenutak u kojem smo shvatili da smo zabrljali.

Karakteristično za nepouzdane osobe jeste da u takvim slučajevima kupuju vrijeme i odgađaju sučeljavanje sa šefovima, kolegama ili klijentima.

Jedini rezultat takvog ponašanja jeste da prvobitno loš ishod učini još gorim.

 

   Izvor fotografije: Pixabay.com

 

Budimo iskreni, na vrijeme priznati kako smo pogriješili izgleda lako samo ovako na ekranu.

U stvarnosti traži veliku hrabrost. Ali preuzeti odgovornost za pogrešku i ponuditi način da se ona popravi jeste pravi dokaz koliko ste pouzdani.         

 

Trudite se ne postati prepouzdani

Sitna slova uvijek dolaze na kraju.

Ako jedino vi u cijelom uredu, timu ili tvrtki ostajte izvan radnog vremena kako biste obavili sve što ste preuzeli, nešto nije u redu.

Ako svaki put dobijete zadatak od kojeg su svi drugi pobjegli, nešto nije u redu.

Ako ste zbog pomaganja kolegama u stalnom zaostatku sa svojim poslom, onda nešto debelo nije u redu. 

Biti osobom na koju se može osloniti nikako ne znači biti osobom koju svi mogu iskorištavati! 

Da, apsolutno je moguće postati previše pouzdanim zaposlenikom.

Pouzdanost treba imati granice koje sami morate odrediti.

Zapamtite da vas drugi ljudi mogu iskorištavati samo onoliko koliko im to dopustite.  

Valentina Marinčić

Titula autora: 
Mr.sc.
Autor opis: 
Ministar-savjetnik u Misiji BiH pri EU u Briselu. U diplomatskoj karijeri bila zamjenica veleposlanika BiH u Kraljevini Nizozemskoj, zamjenica Stalnog predstavnika BiH pri Ujedinjenim narodima u New Yorku i veleposlanica BiH u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Slika autora: 
O Autoru
Manager
Video
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo
DAN KARIJERA ZŠEM-a
Individualnim pristupom studentima, stvaramo ohrabrene mlade intelektualce
IVAN ŠIMIĆ, HERTRONIC
I uspješan poduzetnik i vrstan književnik
Savjeti