SAVJETI
Često ste na poslovom putu u inostranstvu? Ovi savjeti će vam biti od koristi!
manager.ba/kucastil.rs Prodaja i menadžment 27 svibnja, 2022
Izvor fotografije:
unsplash.com

 

Poslovna putovanja su sastavni dio radne svakodnevice u mnogim zanimanjima i profesijama, a naročito u menadžerskim krugovima. Pored svih prednosti i mogućnosti koje nam nudi internet, činjenica je da ništa ne može da zamijeni kontakt uživo.

 

Osim što sastanci uživo izgrađuju veće doze povjerenja među saradnicima, poslovna putovanja su i savršena prilika za networking i sticanje novih poznanstava, pa i mogućih partnerstava. No, život “na točkovima” umije da bude naporan, posebno ukoliko na putovanja idete automobilom. 

Istražili smo koje su tajne uspješnih poslovnih putnika i kako uspijevaju u tome da im svako putovanje protekne odlično.

Izvor: unsplash.com

 

Savjeti do kojih smo došli čekaju vas u nastavku teksta.

 

#1 Kontakt šlep službe koja šlepuje i iz inostranstva 

Bilo da sami vozite na poslovna putovanja, ili imate organizovan prevoz, uvijek u telefonu imajte zapisan broj pouzdane šlep službe! Da, čak iako putujete u inostranstvo, ona vam može biti od koristi! 
Nikad se ne zna šta može da se desi na putu, a običan kvar automobila može da vas košta mnogo vremena, ali i novčanih sredstava i upropasti vam putovanje. Ne prepuštajte stvari slučaju i preventivno zabilježite kontakt pouzdanog šlepa.

Domaći biznismeni uglavnom putuju po regionu, gdje i šire poznanstva i poslovanje, a najčešće u Sloveniju, Srbiju i Hrvatsku. Za šlep vozila iz Slovenije ili drugih zemalja regiona ne morate da zovete inostrane šlepere, jer i neki koji posluju u okvirima naše zemlje nude dolazak šlepa, po mnogo povoljnijoj cijeni od one koju biste platili u Sloveniji.

Istražite koje su to službe za šlep prije nego što pođete na put i zabilježite kontakt. Zamislite da u romingu morate da palite internet tražeći šlepanje? Ne dopustite nesrećnim okolnostima da pokvare putovanje i krenite na sigurno putovanje!

#2 Pred put u inostranstvo uvijek se informišite

Prelistajte vijesti svaki put kada idete na putovanje u stranu zemlju i informišite se o dešavanjima. 

Ovako možete da saznate da bi recimo, neka od tema razgovora mogli da budu izbori koji se upravo održavaju u toj zemlji, ili na primjer - da će se tog dana kada dolazite održavati maraton koji može da vas spriječi da se na uobičajen način krećete po gradu! 

Na stotine je situacija koje možete da predupredite samo ako prelistate dešavanja i upoznate se sa društvenom klimom zemlje i grada u koji polazite. Osim toga, informisanjem ćete steći samopouzdanje za ležerniji razgovor sa domaćinima. 

Isto uradite i sa vremenskom prognozom, i to prije pakovanja! Razlozi su jasni - ne želite da budete obučeni neprimjereno vremenskim uslovima, zar ne? 

 

#3 Upoznajte se sa lokacijom smještaja prije putovanja

Ukoliko imate sreću da smještaj na poslovnom putovanju birate samostalno - odlično, sigurni smo da ćete odabrati neki u blizini centra grada. 

Međutim, ako to nije slučaj, preporučujemo da adresu na kojoj boravite na internetu istražite i prije nego što stignete, a zatim proučite na koji način od nje možete da stignete do važnih gradskih znamenitosti ili drugih lokacija koje biste željeli da obiđete. Ovo vam dajte mogućnost da unapred isplanirate koliko vam vremena treba za koju turističku turu i uklopite to u poslovnu agendu.

Na internetu su dostupne mnoge aplikacije i platforme koji vam mogu biti virtuelni vodiči, pa ako ih pronađete na vrijeme, čak možete imati i kompletan turistički doživljaj. Business or leisure? Izgleda da je moguće i jedno i drugo! 

 

#4 Skinite offline mapu grada u kome ćete boraviti

Ništa gore od gubljenja u nepoznatom gradu, posebno onda kada se žuri na sastanak ili konferenciju! 

Vreme papirnih mapa je odavno prošlo, pa iskorisitite priliku dok ste na “domaćoj” internet konekciji da skinete offline mapu grada i tako se obezbijedite čak i u trenucima kada u inostranstvu nemate pristup internetu! Uz ovu mapu uvijek ćete znati gdje ste i kako da dođete do željene lokacije. 

 

#5 Kreirajte ček-listu za pripremu za put u inostranstvo

Najbolje od svega je što kada to jednom budete uradili, svaki put kada pođete na put bićete mirni! Dobra ček-lista je vanvremenska kategorija.

Preporučujemo da se na njoj, osim obaveznih stvari za pakovanje, nađu i aktivnosti koje morate da obavite. 
Na primjer, tu svakako treba da budu: pasoš, dokumenta, veš, komadi garderobe koje ne smete da zaboravite, higijenske potrepšitine, ali i aktivnosti pred put kao što su: točenje goriva, nabavka grickalica, odlazak kod frizera… Bilo šta što će popraviti kvalitet putovanja i smatrate obaveznim za svaki prelazak granice!

Za kraj, vodite računa da na poslovna putovanja uvijek krećete naspavani i odmorni. Samo tako ćete istinski uživati u svakom dijelu cjelokupnog iskustva i iskoristiti najbolje od biznis turizma. 

U putnu torbu osim biznis outfita spakujte i ležernu garderobu u kojoj ćete moći da udobno upoznajete grad ili uživate u prvoj jutarnjoj kafi. 

Sretan put, sigurni smo da ćete ostvariti sjajna poslovna poznanstva! 

O Autoru
manager.ba/kucastil.rs