Specijalizirana za digital signage rješenja, multimedijalno opremanje prostora i digitalni marketing, mlada kompanija Eduteh d.o.o. za kratko vrijeme, ne samo kako se uspjela istaći na tržištu, nego čak i rasti, pa se već drugu godinu za redom našla u grupi brzorastućih kompanija u Kantonu Sarajevo.
Na tržištu djeluje putem svoje dvije platforme: Bizon.media – cloud bazirane digitalne signage platforme za upravljanje sadržajima i Benchvertising.com – digitalne multimedijalne klupe, a plasiranjem svoje B2BiT aplikacije odigrala je značajnu ulogu u digitalizaciji malih i srednjih preduzeća u Bosni i Hercegovini.
O izazovima brzog rasta, načinu na koji su prepoznali potencijalnu konkurentnost na tržištu, značaju digitalizacije domaćih gospodarstvenika, te budućim planovima, za Poslovne novine govorio je Haris Ćeremida, CEO Eduteh d.o.o.
Brzi rast koji ste ostvarili odraz je konkurentnosti i vidljivosti na tržištu. Kako je došlo do dobrog pozicioniranja EDUTEH d.o.o. u tržišnoj utakmici?
"Mi iskreno vjerujemo kako smo pronašli jednu tržišnu nišu, uspješno se pozicionirali i postali prepoznatljivi s našim brendom Bizon.media. Fokusiranje na jednu oblast je uvijek mač sa dvije oštrice – ekpertiza u jednom polju, a to je u našem slučaju digitalno označavanje, interaktivni ekrani i DOOH, koji je u direktnoj proporcionalnosti sa veličinom tržišta, pogotovo u BiH. Puno smo učili, probavali i griješili, odustajali od nekih ideja i uskakali u neke nove. Sada, kada je ovo tržište donekle formirano i digitalizacija svih procesa u punom jeku, puno je lakše planirati naredne korake."
Jeste li u tom procesu morali vršiti neka prilagođavanja ili izmjene u poslovanju?
"Od samog početka znamo kako smo na pravom putu, ali nije baš lako biti mala tvrtka u doba pandemije kada su naši ključni kupci bili u svojim egzistencijalnim problemima. Rast tvrtke naravno nosi svoje izazove, ali ipak su to slatke muke – najčešće financiranje većih projekata i logistika. Kao i drugi, i mi se susrećemo sa problematikom kvalitetnih ljudskih resursa, naročito iz razloga što se bavimo poslom sa kojim se mnogi prvi put susreću. Ipak, jako promoviramo partnersku priču i outsourcing, pa vjerujemo kako zajedničkim nastupima manje tvrtke mogu raditi jako kvalitetne i velike projekte."
Za gospodarstvo Bosne i Hercegovine je od velikog značaja proces digitalizacije malih i srednjih poduzeća. Koliko je domaćim gospodarstvenicima teško objasniti prednosti i koristi ovih procesa?
"Mala i srednja poduzeća su najvažniji segment gospodarstva i vidljivo je kako su nadležna ministarstva počela davati tome ozbiljnu pažnju. Malim gospodarstvenicima treba pomoć, odnosno, treba ih konstantno podsjećati na važnost digitalizacije, uvođenja standarda, IT sigurnosti i sličnih procesa za koje, iz opravdanih razloga, često nemaju vremena."
Jesu li troškovi ono što odbija gospodarstvenike kada je riječ o ulaganju u digitalizaciju ili je problem u nedovoljnom informiranju?
"Da, postoji jedan latentni strah u investiranju u BiH, pa se ljudi najčešće odlučuju na neke relativno sigurne oblasti kakve su npr. nekretnine. Vidi se to i po malom broju ozbiljnih start-upa. Jasno je kako su svi troškovi porasli, ali mnogi u tome nalaze izgovore. Iskreno vjerujem kako nikada nije bilo bolje vrijeme raditi u oblasti novih tehnologija, u bilo kojoj grani gospodarstva."
Poslovne novine | Manager.ba