DANILO POPOVIĆ
SA 20 OSNOVAO FIRMU KOJA DANAS ZAPOŠLJAVA CRNU GORU, A SADA NA ČELU NOVE FIRME: Okružite se boljima od sebe
Manager.ba Regija 04 prosinca, 2019
Izvor fotografije:
Danilo Popović - privatna zbirka

Gost Kluba menadžera je Danilo Popović, vlasnik Black Sheep events, Podgorica, Crna Gora.

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Uvjereni smo kako je većina mladih na Balkanu, odnosno rođenih prije i za vrijeme ratova, odrasla u sličnim uvjetima i pod sličnim utjecajima. Učili su slična gradiva u školi, bili sličnog ekonomskog statusa, radovali se sličnim radostima i tugovali zbog sličnih mladenačkih problema. Naravno, uvijek postoje iznimke.

Kako je onda moguće da većina odlazi vani, dok postoje oni koji u dvadesetima osnuju i po dvije kompanije, i to uspješne?

Da, dobro ste čuli. Upoznajte mladog gospodina koji je osnovao firmu koja danas zapošljava Crnu Goru, pa napravio exit, pa osnovao novu.

Ovo je Danilo iz Podgorice i ovo je njegova priča.

 

Živim i stvaram u Podgorici, glavnom gradu Crne Gore, zajedno sa mojom suprugom Anđelom Popović. Volim da učim, da upoznajem ljude i obogaćujem svoja iskustva konstantnom izloženošću životu i tržišnoj utakmici.  Nema boljeg okruženja za sazrijevanje i napredovanje, od tržišnog mehanizma.

 

Kako ste odlučili prvo osnovati zaposli.me i što je osnivanje ove firme značilo za Crnu Goru?

Korijeni ideje zaposli.ME, sežu do 2009 godine (a vjerojatno i mnogo prije, u mom nesvjesnom), kao posljedica studiranja UDG-u.

Na prvoj godini, na samom početku studija, na jesen te 2009. godine, sa svojim kolegom Antonom, započeo sam projekt prvog crnogorskog CV generatora, koji smo nazvali MontePass (Monte kao Montenegro, a Pass kao prolaz).

Nakon osvojenih brojnih studentskih, državnih i regionalnih nagrada za inovativne IT projekte, nagrade smo investirali u projekt.

Prve tri godine su bile pakleno teške.

Momci od 19, 20 godina, imaju za zadatak da uvjere poslodavce da imaju proizvod, koji će da riješi pitanje nezaposlenosti.

Ideja je, inicijalno bila, da naši studenti s UDG-a, lakše dođu do prakse ili nekog honorarnog posla, zahvaljujući našoj platformi.

2013. dobivamo domenu www.zaposli.me na korištenje, da bi 2014. definitivno prešao u naše vlasništvo.

Primili smo investitore u kompaniju i započeli ekspanziju, za koju smo se 5 godina pripremali.

Nedugo zatim, postali smo lider na lokalnom tržištu ljudskih resursa, da bi danas, zaposli.ME bio sinonim za zapošljavanje u Crnoj Gori.

In between (eng. u međuvremenu), kako kažu Amerikanci, bile su tone razočarenja, padova, posustajanja, suza, uspjeha, uspješnih posredovanja, jakih klijenata, inovativnih kampanja, vrhunskih ljudi, jakih konekcija...

Sve je to ples sa životom, umijeće poslovanja, razvoja i vođenja biznisa.

Svoje dvadesete sam u potpunosti posvetio ovom projektu i ne kajem se niti za jednu sekundu vremena ili kaloriju energije, utrošenih u izgradnju brenda zaposli.ME.

Sve bi opet isto uradio, da mogu ispočetka da upalim da igram igricu.

 

 

Na samom vrhuncu Vaše karijere u prvoosnovanoj firmi, odlučili ste prodati je i krenuti u nove poduzetničke vode. Je li bilo teško donijeti tu odluku?

Da. Bilo je žestoko teško donijeti odluku da prodam firmu, kada je bila na svom vrhuncu, kako ste rekli, poslovanja.

U trenutku kada sam donio tu odluku, zaposli.ME broji oko 40.000 kandidata u bazi (CV-eva), oko 2.700 poslodavaca, u prosjeku 200 slobodnih radnih mjesta objavljenih svakog mjeseca na portalu, 5 do 7 otvorenih regrutacija...

A ono što mi je bilo najteže za prelomiti, jeste činjenica da sam imao tim lojalnih, vrijednih i požrtvovnih kolegica, s kojima sam svakog dana dijelio izazove i napore vođenja firme.

Zbog njih i odnosa koji smo imali, a funkcionirali smo kao jedna mala porodica, ujedinjena i spremna da pomogne svakom po na osob, bilo je teško odlučiti se za prodaju kompanije.

Ali partnerstvo, u kontekstu vlasničke strukture, je izuzetno nezahvalan koncept, koji je jako teško održati, kako vrijeme odmiče, firma raste, a ulog u igri biva sve veći, s rastom prihoda.

Danas, razumijem da je to bila pametna odluka, jer bi dalji rad firme, u partnerskoj strukturi, poremetio naše privatne odnose, a onda je posao u drugom planu, a stres nešto što okupira misao i bit će nositelj projekta - u ovom slučaju mene.
 

Sada ste na čelu Black Sheep events. Kako ste došli na tu ideju? Koja je vizija i misija firme?

Black Sheep events dolazi kao mix nekoliko faktora koji čine moju realnost, onakvom kakva jeste.

To je posljedica mojih želja, ambicija, poslovnih vještina, afiniteta i trendova.

Prije 6 godina, kada sam počeo honorarno da radim u organizaciji festivala Southern Soul, odlučio sam da ću jednog dana ja kreirati događaje, za koje ću biti odgovoran i gdje ću uživati u činjenici da sam ljudima napravio ugođaj koji pamte, u kojem uživaju i dobro se provode.

Vizija agencije je da kreiramo muzičku industriju u Crnoj Gori, kroz ponudu svjetski konkretnog sadržaja festivalskog i koncert karaktera.

Misija firme je da, inovativnim i strastvenim pristupom, pružimo klijentu maksimalno zadovoljstvo konzumiranja događaja.

Tim vrijednih ljudi visokog integriteta, spreman da preuzme rizik i da se uhvati u koštac sa svakim izazovom, koji se ukaže na putu postizanja ekselencije u pružanju usluga.

 

 

Kakva su Vaša opažanja poslovne klime u Crnoj Gori, ali u regiji općenito? Postoje li neke činjenice koje bi promjenom doprinijele i poboljšanju poslovanja?

Crna Gora je, iako relativno mlada država u Europi (obnovili smo svoju nezavisnost 2006 godine), jedno ogromno tržište potencijala.

Postoji prostor za napredak i profesionalnost, u svim oblastima. Od turizma, preko energetike, do IT-a i poljoprivrede.

Svatko tko hoće da radi, da stvara i da se na tom putu izloži i dozi rizika, može za relativno kratko vrijeme da napravi razliku.

Da se za njega čuje i da kreira neki svoj, u početku skromni, portfolio, s tendencijom rasta.

Mislim da, na prostoru Zapadnog Balkana, imamo generalno prirodno pametne ljude, koji, ako ostave po strani palanački način razmišljanja, mogu da dosegnu najveće svjetske vrhove.

Ako mislite da su ovo gluposti, pitajte Luku Modrića, Novaka Đokovića, Mate Rimca, Branka Milutinovića (Nordeus) kako žive i jesu li svjetski konkurentni igrači.

Imamo potencijala, imamo pamet, imamo resurse.

Samo treba da se upregnemo, da svakog dana damo svoj maksimum sebi samima i da volimo i poštujemo mjesto i zemlju odakle dolazimo.

To je bar moj stav. 
 
Možete li izdvojiti neke savjete za mlade koji odluče ostati na ovim prostorima i pokrenuti svoj biznis?

  1. Što vam više negiraju ideju i trud, to znači da ideja ima više smisla i da jače gurate ka realizaciji iste;
  2. Pažljivo birajte partnere i razmišljajte kako ćete se ,,rastaliti'' odnosno, kako ćete izaći iz biznisa sjutra, ako to situacija bude nalagala;
  3. Otvorite se ka strancima. Budite prijemčivi za strani kapital koji je u vašoj zemlji. Učite od njih i pružite im autentična iskustva, kroz uslugu ili proizvod koji nudite;
  4. Razmišljajte iz prizme: Je li ova odluka u skladu s destinacijom gdje sam se zaputio i gdje vidim sebe kroz 10 godina?
  5. Nije važno što vam priča, nego tko vam priča. Ne može kafanski ,,stručnjak'' da vas uči kako se vozi avion. Ne mogu ja da vas učim, kako se igra fudbal. Primite savjete od onih koji su postigli, ono čemu vi težite;
  6. Samo ako u sebi, sa sobom samim, osjećate da je to-to, onda gurajte do kraja i nema predaje. Ako ne bude ono što ste zamislili krajnji rezultat, biće nešto slično, jednako dobro za vas, ili možda čak i bolje.

 

Tko su Vam uzori u karijeri i životu? Postoji li netko tko Vam je i u najtežim trenucima bio svjetlo na kraju tunela i vjetar u leđa?

U najtežim trenucima, za mene su uvijek bile tu bezrezervno, moja mlađa sestra Dunja i moja majka. Od nedavko, i moja supruga Anđela.

Moj poslovni uzor je Steve Jobs, ali i profesor Veselin Vukotić, Rektor Univerziteta Donja Gorica (UDG), od koga sam jako puno naučio i koji me uvijek iznova inspirira, jedinstvena osoba.

 

Na što ste najviše ponosni u dosadašnjem životu? Neki životni događaji i/ili projekti?

Za sada, najviše sam ponosan na činjenicu da sam svoju mladost (skoro cijelu drugu deceniju), dao idejama koje su me pokretale i inspirirale, te koje su pomogle drugima na njihovom karijernom putu.

Kako sam se u kolovozu/avgustu ove godine i oženio, ponosan sam na sebe što sam se odvažio da osnujem svoju porodicu i budem na usluzi nečem što je veće od mene samog.

 

 

Istraživanja pokazuju kako lideri redovno čitaju. Kakvi ste vi po pitanju čitanja i možete li nam preporučiti najdražu knjigu?

Čitam redovno. Moja najdraža knjiga, koja me je najviše inspirirala u životu, a koju sam do sada 4 puta pročitao, nosi naslov ,,Psiho-filozofija biznisa'' - prof. dr. Veselin Vukotić.

Pročitao sam je sa 17 godina prvi put, kada je na poklon od profesora, dobio moj pokojni otac Jovan, za gostujuće predavanje na Preduzetničkoj tribini, Ekonomskog fakulteta. 

Pored ove knjige, najviše su me na moj način razmišljanja, utjecale knjige ,,Robinson Crusoe'' - Danijel Defoe, ,,Pohvala Ludosti'' - Erazmo Roterdamski i ,,Majstor i Margarita'' - Mihail Bulgakov. Maestralna djela.

Topla preporuka svakom tko se ne boji života i tko želi da upozna sebe.

 

Gdje vidite sebe za 10 godina?

Ostvaren, porodičan čovjek, koji je lider u industriji zabave i koji, zahvaljujući inovacijama i timu suradnika visokih performansi, pruža usluge svjetskog kvaliteta.

 

Koja je za Vas definicija uspješnog menadžera?

Za mene je uspješan menadžer samo onaj koji se vodi filozofijom ,,Lead by example'' i koji inspirira svoje suradnike da budu bolji od sebe, koji iz sebe i suradnika izvlači maksimum i koji je spreman da griješi i pada, u cilju postizanja vrhunskih poslovnih rezultata.

Video
VIDEO
Kako izgraditi osobni brend - 5 ključnih elemenata
VIDEO
Hrvatska pjevačica otkriva tajnu rasta La Piela za 500 posto u godinu dana
VIDEO
Mate Rimac: Poznat mi je osjećaj kad puno radiš, a ne znaš hoće li firma preživjeti do idućeg tjedna