KEMAL BALIHODŽIĆ
Najveći izazov za marketing u BiH je kako postići originalnost na tržištu
Manager.ba BiH 28 ožujka, 2018

Gost Kluba menadžera je Kemal Balihodžić, vlasnik i CEO kompanije UpTrend Marketing Solutions. Autor je knjige "Rođeni za uspjeh – Od aplaudera do aplauza" i motivacioni govornik. 

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Balihodžić kroz intervju govori o usponima i padovima svoje marketinške kompanije, ličnim izazovima kao menadžera koji, zajedno sa svojim timom od lokalne kompanije gradi svjetski brend.

Koji izazovi stoje pred Vama kao menadžerom jedne relativno mlade, ali uspješne kompanije? 

Prvenstveno, mlada jesmo a hvala na dodatku „uspješna“, iako bih dodao da smo na početku stvaranja velike priče i da postanemo uspješni. Uspjeh je varijabilan i definiše se na osnovu cilja, a naš cilj je postati globalna marketing kuća. 

Izazovi su jako veliki, počevši od standardnih poteškoća koje imamo na lokalnom tržištu, kao što su nerazumijevanje pojma i procesa marketinga, deficit u znanju, manjak investicije, smjena generacija, političke i ostale poveznice s biznisom, neetička konkurencija/poslovanje, poteškoće u kreiranju finasijskog „flow-a“. Svakako, tu su i interni izazovi, kao i to da kao mlada agencija tržištu uvijek moramo ponuditi inovativnija, efikasnija i brža rješenja... Međutim, imam sjajnu ekipu na raspolaganju koja klijenta stavlja na prvo mjesto i meni mnogo olakšava posao. Plan je dalje se širiti na međunarodno tržište kao što je UK, Njemačka, UAE, Qatar itd., a da zadržimo i po mogućnosti proširimo jaku bazu klijenata lokalno. 

Da li je lakše bilo biti marketing stručnjak u eri bez digitalnih tehnologija ili pak trenutno, kada je digitalizacija uzela maha? Kakvo je trenutno stanje na području BiH (govoreći o digitalnom marketingu, ali i marketingu općenito)?

Svakako da je lakše u digitalnom svijetu. Vjerovatno živimo u najboljoj historijskoj eri za uspjeh. Internet je povezao stvari, sada možemo pratiti i učiti od najboljih iz potpuno druge zemlje preko livestreama, možemo ulagati u sebe, prodavati svoje proizvode i jako mnogo elemenata koji čine digitalni svijet sve uzbudljivijim. Međutim, agencijama je otežano poslovanje jer digitalni marketing diže svoj rejting. Sve je više kompanija koje ulažu i zakupljuju svoj prostor, kao i agencija koje nude „publishing“ i digitalni marketing u svom portfoliu. To je sasvim normalno jer je trenutno u „trendu“. Svaki dan vidim nove edukatore, agencije koje nude „digitalni marketing“. Budući da tržište nije regulisano, doći ćemo u problem gledanja na pojam digitalna agencija kao „svako selo ima svoje“. Međutim, siguran sam da će tržište samostalno regulisati, vremenski, to da će nadživjeti agencije koje nude isključivo marketing strategiju, stručni know-how, inovativnost i konkretan ROI svojim klijentima. Ovdje moram naglasiti da mi ipak nismo isključivo agencija koja nudi digitalni marketing, nego all-round service. 

Da li je digitalni marketing segment marketinga koji garantuje najveći uspjeh i šta su, prema Vašem mišljenju, najveći izazovi marketinga na današnjem tržištu?

Vidite, kao i sa svakom uslugom, ako imate profesionalce koji znaju raditi svoj posao, definitivno DA. Međutim, kao i sa drugim uslugama (računovodstvenim, pravnim, itd.), ukoliko imate samozadovoljnog, nepoučenog egomanijaka koji je ubijeđen da to „samostalno zna“ bez stručne podloge i znanja – samo bacate pare u vodu. Ne znati da nešto ne znamo je najveća bolest. Digitalni marketing je sadašnjost/budućnost zbog mogućnosti mjerenja rezultata, odnosno ROI – povrat na investiciju, kao i činjenicu da možete targetirati specifične interese i demografsku cjelinu. O digitali biste možda bolje razgovarali sa kolegom Harunom (CDO at UpTrend), a najveći izazovi za marketing u BiH će biti- kako postići originalnost na tržištu.

Također, marketing podloga u BiH i regionu se mijenja, tržište se sve više otvara, kompanije se trude pronaći najefikasniju nit ulaganja u marketing. Ovdje još imamo problem razvoja stručnog kadra, međutim i tu se gap smanjuje. 

Zbog čega ste se odlučili na investiciju i otvaranje poslovnice u Londonu? Da li u vidu imate neke nove lokacije u budućnosti? 

U ovom trenutku je to razumna investicija koja sve više ima smisla, a glavni razlog je svakako razvijanje agencije. Nikad cilj nije bio raditi samo na bh tržištu. Želimo se takmičiti na globalnom marketing landscape-u i šta mi god ko govorio u ovom kontekstu, mi ćemo nastaviti hrabro koračati ka tome, što nikako ne znači da ćemo izostati lokalno. Zahvalni smo sjajnim klijentima koje imamo u BiH i nastaviti ćemo maksimalno predano raditi da oni budu zadovoljni i vide konkretne korake u razvoju svoga brenda. UpTrend se širi i brojem zaposlenika kako bismo mogli pokriti naše ciljeve.

Kako pristupate zadovoljenju potreba modernih klijenata? Koje tehnike/alate koristite u sklopu digitalnog marketinga u Vašoj kompaniji? 

Potrebe klijenata se razlikuju, ali najbolje agencije umiju prepoznati potrebe prije samih klijenata. Nikada nećemo pristati da samo „tehnički“ odradimo kampanju, nego ćemo nastojati da u potpunosti razumijemo potrebe, ciljeve i zahtjeve naših klijenata. Svakako da koristimo sve online alate pored regularnih društvenih mreža kao što su Facebook ili Instagram (dominantni na tržištu BiH) i odličnih projekata koje smo imali sa Viberom. Razvijamo također i YouTube marketing, LinkedIn marketing, Pinterest i nudimo rješenja u sferi ecommerce-a. Time bih morao dodati da je najefikasniji oblik marketinga multichannel sa konkretno osmišljenim ciljevima i procesima.

Šta za Vas znači biti menadžer i šta Vas čini uspješnim menadžerom?

Pojam „menadžer“ je jako širok, s tim da kad bih morao izdvojiti par stvari to bi bila sposobnost upravljanja na pravilan i korektan način sa ljudima, klijentima, resursima itd. U suštini, u različitim fazama morate se drugačije ponašati. Nekada sam menadžer prodavač, a nekad menadžer motivator. Međutim, multitasking, follow up, koordinacija projekata, razgovor sa klijentima i konstantna motivacija uposlenika je ono što donosi rezultat. Nisam još upoznao „dobrog“ menadžera koji sjedi za stolom i rješava probleme iza zatvorenih vrata.

Veliki su koraci koje ova kompanija, na čelu sa Kemalom Balihodžićem kreira. U planu je širenje na druga, veća tržišta. Balihodžić završava novu knjigu "50 nijansi prodaje – Umijeće dominacije" koja uskoro izlazi na tržište, a 10. aprila 2018. godine u Hotelu Hills u Sarajevu možete slušati Najpotpuniji seminar prodaje, na kojem će biti izložene sve tajne direktne i online prodaje.