TRAGIKOMEDIJA
Agencija za bankarstvo FBiH za PR, reviziju i IT usluge, troši milijune KM
Manager BiH 04 prosinca, 2023

Agencija za bankarstvo Federacije BiH (FBA) potrošit će ove godine milijune KM za PR usluge, revizije financijskih izvješća i IT usluge. 

 

Samo za IT usluge ugovoren je posao vrijedan preko milijun KM. Potpisan je ugovor s tvrtkom Bosnian Business Systems za "Softverska rješenja za uspostavu infrastrukture data centra" vrijedan 299.252 KM bez PDV-a, i "Nabavku i instalaciju opreme za uspostavu infrastrukture data centra" vrijedan 989.338 KM bez PDV-a.

Također, potpisan je ugovor s MIBO Komunikacijama za nabavu licenci sigurnosnih kopija i licenci za antivirus u iznosu od 34.965,00 KM.

Sa kompanijama Lupon Ventures i ITM Research u studenome je potpisan ugovor za nabavku usluga softverskog rješenja za digitalizaciju procesa supervizije vrijedan 497.500 KM (582.075 KM s PDV-om).

Nabavka Microsoft licenci plaćena je u kolovozu 233.649 KM s PDV-om.

Ugovori su javni na web stranici agencije.

Za reviziju financijskih izvješća za dvije godine izdvojit će se 20.000 KM.


A tek odnosi s javnošću

Odnosi s javnošću u kriznim situacijama plaćaju se stotinama tisuća KM

Posebno su zanimljivi poslovi koje mogu obavljati uposlenici ali je povjeren PR agencijama ugovorima koji su godišnje iznosili od 100.000 do 140.000 KM piše Inforadar.

Sredinom studenoga Agencija za bankarstvo ponovo je objavila poziv za nabavku usluga kriznog komuniciranja i odnosa s javnošću čija se vrijednost procjenjuje na 145.000 KM bez PDV-a.

"Poplave, požari, zemljotresi i druge nepogode, pandemija, situacije u subjektima bankarskog sustava, globalne, domaće ekonomske i financijske turbulencije" okolnosti su u kojima FBA treba osmisliti komunikacijski plan i strategiju, za što su potrebne usluge kriznog komuniciranja i odnosa s javnošću”, stoji u odgovoru agencije na upit o potrebi anagažovanja PR agencije.

 


Nezahvalno komentirati

Komunikolog Mladen Bubonjić kaže kako je iznose za usluge nezahvalno komentirati, uzevši u obzir kako javna poduzeća i institucije u BiH nerijetko preplaćuju usluge vanjskih suradnika.

"Iza svega se mogu kriti i koruptivne radnje, za što je teško pribaviti dokaze ali ostavlja prostora za špekulacije.", kaže Bubonjić.

"Iako su pojedine agencije specijalizirane za krizno komuniciranje, nije poželjno u cjelosti prepustiti komunikaciju vanjskim suradnicima, posebno kada je u pitanju izravna komunikacija. Drugačiji utisak ostavlja kada se u kriznim momentima javnosti obrati netko od voditelja kompanije, a drugačije kada tu ulogu preuzme neki uposlenik vanjske agencije za odnose s javnošću, makar bio i stručnjak", kaže Bubonjić.


Bez odgovornosti za izvlačenje novca

Rajko Kecman, predsjednik Udruge Tender, kaže kako su propisi i zakoni koji vladaju sve obesmislili, te je nemoguće utvrditi odgovornost za izvlačenje novca preko javnih nabavki i tendera.

"Zakon je legalizirao korupciju bez odgovornosti. Sve je tako napravljeno da je na volju raditi što hoće. Nosili smo krivične prijave, nosili žalbe u ured za razmatranje pritužbi — mi se žalimo, oni natjeraju tu instituciju poništiti odluku i nitko ne odgovara. Propisi su nikakvi, kazneni zakoni nisu izmijenjeni i nema kaznene odgovornosti", kaže Kecman.

Srđan Blagovčanin, predsjednik Upravnog odbora Transparency Internationala Bosne i Hercegovine smatra kako ovaj potez Agencije za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine nije adekvatan.

 

"Nikakva spinovanja i krizna komuniciranja ne mogu biti spojiva s javnim interesom".

"Ovdje se zaista radi o slučaju sa elementima tragikomedije, ali nažalost ni po čemu jedinstvenom u javnom sektoru BiH. Elementarna logika stvari nalaže da je temeljni princip odnosa javnih institucija sa javnošću potpuna i maksimalna transparentost i proaktivno objavljivanje svih informacija u posjedu javnih organa. I to najbolji način doprinosi povjerenju građana u rad javnih institucija i imidžu javnih institucija kao takvom. S druge strane svi slučajevi za koje postoji minimum sumnje u zakonitost postupanja nadležnih institucija bi morali biti provjereni i ispitani od strane kontrolnih institucija i agencija za provedbu zakona. Nikakva spinovanja i krizna komuniciranja ne mogu biti spojiva s javnim interesom", zaključuje Blagovčanin.

U FBA ističu kako je poseban povod za krizno komuniciranje bio slučaj sa Sberbankom.  Tada se, kažu, "ukazala potreba za angažiranjem vanjskih PR agencija".  

Kažu i kako je u navedenim kriznim situacijama FBA djelovala transparentno i efikasno, zadržala i očuvala povjerenje građana u FBA i bankarski sektor.


Inforadar | Manager.ba