HERCEGOVAČKI DRAGULJ
Slapovi Kravica Ljubuškom donijeli preko 3,5 milijuna KM izravnih prihoda
Manager BiH 20 travnja, 2023

U protekloj, 2022. godini vodopad Kravica, hercegovačku oazu u kamenu, posjetilo je više od 200.000 turista

 

Hercegovački dragulj slapovi Kravica sve više postaje prepoznatljiva i poželjna turistička destinacija u Europi i svijetu, ali i vrlo važan, koristan i unosan gospodarski čimbenik, piše Večernji list BiH. O tome zorno svjedoče financijski i statistički pokazatelji.

U prošloj, 2022. godini Kravicu je posjetilo više od 200.000 turista, a ukupni prihod iznosio je 3,509.639 KM. U pretpandemijskoj rekordnoj 2019. godini prodano je 306.509 ulaznica, a prihod je iznosio 2,535.001 KM. 

Turisti i posjetitelji su se vratili, 2020. godine, kada je koronakriza bila na vrhuncu, posjetilo ju je svega 33.000 gostiju, u 2021. godini 105.000, u prošloj se očekivalo nešto više od 150.000.

S podacima o turističkim rezultatima Kravice upoznati su vijećnici Gradskog vijeća Ljubuškog na jučer održanoj 24. sjednici, na kojoj je podneseno izvješće o radu za 2022. godinu i program rada te financijski plan za 2023. godinu JP Parkovi Ljubuški, koje upravlja i gospodari Kravicom. Prošlogodišnji prihod od 3,509.639 KM ostvaren je od tri vrste prihoda: prodaje ulaznica za Kravicu i naplate parkiranja, vaučera i ulaznica za panoramski vlakić. 

Gledajući tijekom cijele godine, kako se mijenjaju godišnja doba i s njima vremenske prilike, tako se mijenja i broj posjetitelja, a time i prihod. U siječnju je od prodaje ulaznica na Kravicu i parkiranja naplaćeno 10.370 KM, u veljači 10.090 KM, u ožujku 25.230 KM. Kako su se nizali proljetni dani, prihod se znatno povećavao: u travnju je narastao na 94.530 KM, u svibnju na 227.594 KM, a u lipnju na 388.460 KM.

Kulminacija je bila u dva središnja ljetna mjeseca - u srpnju su uprihođene 751.963 KM, a u kolovozu rekordnih 1,004.530 KM. Sa smirajem ljeta i dolaskom jeseni i zime turistički nomadi postupno se primire, ali ne i posve smire. U rujnu je prikupljeno 438.808 KM, u listopadu 234.420 KM, u studenome 40.245 KM i u prosincu 20.910 KM. Tako se isto tijekom godine događa i s prihodima od prodaje vaučera i ulaznica za panoramski vlakić. JP Parkovi je mjerodavan za posjete muzeju u Franjevačkom samostanu Humac. U prošloj godini od prodaje ulaznica naplaćene su 4782 KM.

Cijene ulazne karte, kao i sve ostale usluge koje se nude posjetiteljima na Kravici posljednji su put mijenjane i utvrđene u studenome 2021. godine. Ulaznica za odrasle strance tijekom cijele godine je 20 KM, za domaće žitelje s prebivalištem u BiH 10 KM.


Večernji list / Manager.ba

 

Povezani članci

1

2

Video
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti