MARKETING
Kakvi su to kupci 21. stoljeća?
Manager.ba BiH 21 veljače, 2018

Dostupnost informacijama, nove tehnologije, mogućnost izbora i prilika za jednostavno i efikasno dijeljenje iskustava i mišljenja je u mnogome promijenilo navike i zahtjeve potrošača.

Kompanije se još uvijek polako i uglavnom vrlo sporo prilagođavaju novim željama onih zbog kojih postoje i opstaju ali se postepeno suočavaju s novim trendovima. Istraživanja i analize pokazuju da su pravi i veliki izazovi tek pred nama i da će se ponašanje potrošača znatno promijeniti. 

Nove tehnologije su omogućile da znanje i informacije budu dostupne svima koji ih žele pronaći. Granice u online svijetu ne postoje a sve veći broj korisnika će povećati i broj onih koji žele dijeliti svoja iskustva o proizvodima i kompanijama kao i onih koji traže informacije 35 drugih potrošača i na internetu stječu prvi utisak. 

Potrošači će odluke o kupovini usluga i proizvoda donositi sve više na osnovu iskustava drugih potrošača širom svijeta. Sve će veći biti utjecaj komentara i iskustava koje pronađu na Internetu, a sve manji tradicionalnog marketinga. 

U 2020. godini kupci će sve manje biti samo potrošači, a sve više i prodavači i što je još važnije, sve više kritičari. Od kompanija će se zahtijevati da budu fleksibilne, da imaju jednostavan i individualan pristup prema svakom kupcu. Pristup da su kupac i njegove potrebe najvažnije će biti u fokusu više nego ikada do sada. 

Potrošači nove generacije žele transparentnost, dostupnost i brzinu, kako u komunikaciji s poduzećima tako i u njihovom prepoznavanju i zadovoljavanju zahtjeva i potreba kupaca. 

Kako bi se prilagodile potrošačima nove generacije, kompanije trebaju kreirati strategije koje će biti prilagođene i usmjerene prema individualnim konzultacijama, osobnim iskustvima i očekivanjima kako bi kupcima stvorili osjećaj da su ponude i usluge kreirane prema njihovim zahtjevima, željama i potrebama. Trend nedostatka vremena će se nastaviti i u budućnosti i u prednosti će biti proaktivna poduzeća koja su spremna na prilagođavanje i sposobna da brzo reagiraju. 

Troma poduzeća koja su zarobljena u starim sustavima polako će izumirati.

Haris Babić, diplomirani ekonomist 
 

Povezani članci

1

2

Video
MOTIVACIJA
Zašto samo 1% ljudi uspije u onome što zamisli?
KOLIKO SMO NAPREDOVALI?
FANTASTIČNA INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA: Povijesni period obilježen uspjesima i preokretima
TRGOVAČKI LANAC JOHN LEWIS
Božićna reklama koja osvaja na prvu