HUIB VAN BOCKEL
Čovjek koji je napravio revoluciju u kompaniji Red Bull
Manager.ba BiH 18 listopada, 2018

Špela Mikuš, novinarka, Časnik Finance, d.o.o. razgovarala je sa Huib Van Bockleom, ključnim govornikom Sarajevo Marketing Summita gdje će prezentirati primjere Marketing Revolucije u novoj socijalnoj eri.

Peti po redu Marketing Summit održat će se 08.11.2018. u hotelu “Hills” Sarajevo.

Huib van Bockel utemeljitelj je TENZING-a, 100% prirodnog napitka i bivši voditelj marketinga u Red Bullu u Europi.

On se smatra jednim od novih marketinških lidera u kojima bi se robne marke trebale ponašati više poput izdavača nego tradicionalnih trgovaca.

Njegova knjiga "Social brand" objavljena je 2014., plavi print o tome kako uspjeti u novom društvenom dobu.

 

Koje ste lekcije iz Red Bull-a donijeli u Tenzing?

 

Ono u što sam oduvijek čvrsto vjerovao da je biznis i marketing donose vrijednost u životu ljudi.

Naprimjer, umjesto što biste dosađivali ljudima sa vašom reklamom možete organizirati događaj na koji ljudi mogu ići.

Ili kreirajte aplikaciju koja će inspirirati ljude da trče umjesto što bi reklamirali kampanju gdje pokazujete top maratonce.

Ovo je tema na koju sam napisao knjigu “The Social Brand”.

Kako kreirati brend koji je društven umjesto što je samo na društvenim mrežama.

Red bull ovo radi dobro. Usprkos mojoj ljubavi prema ovom brendu, naprosto se nisam mogao više poistovjetiti sa proizvodom. 

 

Zašto ste odlučili to uraditi na svoj način?

 

Postoje dva ključna razloga. Prije svega, želio sam promijeniti način na koji ljudi poboljšavaju svoju energiju.

Umjesto “ekstremnog”, umjetne energije, htio sam kreirati piće, napravljeno u potpunosti od biljaka sa malo kalorija.

Rezultat ovog putovanja bio je “TENZING” prirodna energija. 

Drugi razlog je što sam završio sa politikom i menadžmentom.

Htio sam pokrenuti svoj biznis i da više nemam šefove koji će mi govoriti kako i što da radim.

Ali nisam htio biti jedini koji će imati koristi od ovoga.

Nisam htio govoriti svom timu kako će i što će raditi, zbog toga sam i osnovao nehijerarhijsku kompaniju.

Niko nije šef, niko nikome ne govori što treba raditi.

Ovo je predivno putovanje gdje otkrivamo nove stvari svakodnevno. Ono je zasnovano na povjerenju, posvećenosti i poduzetništvu.

 

Koje su razlike između rada u velikoj, internacionalnoj kompaniji, kao što je Red bull i rada u manjoj kompaniji kao što je Tenzing?

 

Mislim da se ne može napraviti poređenje gdje se radi timski u prisnoj atmosferi.

Svi u Tenzing kompaniji spremni su pomoći osobi pored njih, iako možda nemaju velike povezanosti sa tim ili ako to znači da moraju ustati u 5 ujutru nedjeljom.

Ono što je za mene najvažnije je da vidimo jedni druge jednako i da svi zajedno igramo ulogu u našem uspjehu. 

Druga ključna razlika je shvatiti da svi prodavci nisu bili zainteresirani da me upoznaju, kao što su to bili nekada kada sam bio velika faca u Red Bull-u.

Teško je ići od toga da ste nekada imali status koji vam je omogućavao da možete dogovoriti sastanak sa bilo kim do toga da ne možete dogovoriti sastanak ni sa asistentom nekoga malog prodajnog lanca.

To je bilo vrlo ponizno i vjerovatno nešto gdje sam najviše naučio. Naučio sam kako je početi od nule. 

To je kao poznati “Marshmallow” psihološki test za petogodišnjake.

Možete li čekati sa time da pojedete jedan marshmallow kako biste kasnije dobili dva.

Drugim riječima, da li ste spremni da se žrtvujete kratkoročno kako biste kasnije postigli nešto puno veće važnosti.

Većina ljudi radije ne bi žrtvovala svoje svakodnevne sigurne poslove. 

 

Koji su plusevi i minusi oba pojedinačno? 

 

Gledajući sa strane, čini se da su velike kompanije mjesto gdje trebate raditi.

One vam daju status koji vam omogućava da se proizvod lako prodaje.

Dok je sa druge strane prodaja novog proizovda izazov i teško se prodaje ali sve ovo učinilo me je mnogo otpornijim. 

Kada je u pitanju marketing, uvijek je plus imati veći budžet koji prirodno ide uz veći brend.

Dozvoljava ti da uradiš nevjerovatne stvari ali istovremeno, što je više novca u igri veća je zainteresiranost i počinješ se suočavati sa restrikcijama i kreativnim limitima zbog veličine operacije.

Samim tim, sloboda koju imamo ovdje je dosta uzbudljiva.

Jedva čekam da dođemo u stadij gdje nas ne ograničava globalni doseg i gdje naše kampanje mogu biti širom svijeta.

 

Zašto ste radili za Red Bull toliko dugo? Brend prevazilazi tradicionalnu (energetsku) kompaniju za piće. Zašto i kako je došlo do ove tranzicije?

 

Mi ne nazivamo sebe energetskim pićem zato što idemo iznad tradicionalnih energetskih pića na tržištu jer je TENZING napravljen samo od biljaka i sadrži dvostruko manje šećera od konkurencije i daje vam na neki način prirodniju energiju.

Htio sam napraviti zdraviju alternativu na tržištu već duži period.

Želio sam transformirati način na koji ljudi konzuimiraju energetska pića, da imaju mogućnost birati piće sa niskim udjelom šećera, birati prirodne i okolišno svjesne opcije u vrijeme kad je osobno, mentalno i okolišno blagostanje najvjerovatnije važnije nego ikad. 

 

Koliko je važno za prodaju proizvoda izgradnja marke izvan svoje osnovne djelatnosti?

 

Važno je jasno identificirati svoje prodajne kanale.

Naprimjer, naš "Brand Channel" usredotočen je na zdravstvene i fitness lokacije koje smatramo udarnim ključnim dijelom našeg ciljnog tržišta; 'Sportski entuzijasti'.

Iako smo identificirali više kanala, moramo se podsjetiti da smo početak s ograničenim resursima - ključ je da ostanemo usredotočeni, a ne da pokrivamo sve kanale i širimo se na veliko.

 

Koje lekcije Red Bull-a mogu uključiti i drugi brendovi u svoju marketinšku strategiju?

 

Morali biste pitati Red Bull tim da vam odgovori na to pitanje.

Brendovi danas djeluju na drugačiji način nego u prošlosti, društveni mediji su promijenili kako robne marke komuniciraju sa svojim kupcima, promijenili su kako ih predstavljaju. Kako biti vidljiv u ovoj eri?

Izdvajajući se od vrlo pretrpanog tržišta FMCG-a, i biti primjetan je misija.

Naš tim je saznao da bismo trebali upotrebljavati društvene medije kako bismo ljudima pružili uvid u osobnost iza marke.

Ljudi koji čine TENZING onim što jeste.

Nedavno smo bili na naslovnoj strani Time Out magazina koji je sadržavao ekipnu sliku.

Bilo je to nešto na što smo bili ponosni ali i naši pratioci na društvenim mrežama - uz najvišu razinu angažmana koji smo ikada imali!

 

Kako osvojiti kupce i ubijediti ih da vam vjeruju u ovoj novoj eri društvenih mreža?

 

Jednostavno je. Dajte im nešto što je od vrijednosti.

 

O Summitu

 

Već petu godinu zaredom In Academy i Finance Academy organiziraju najveći Marketing Summit u regiji koji je do sada privukao više od 1950 poslovnih ljudi, vrsnih marketing stručnjaka.

Na kraju Summita proglasit će se ovogodišnji ambasador marketinga, marketing superstar, po odabiru marketinške javnosti iz BiH.

Sve dodatne informacije o Sarajevo Marketing Summitu, kao i cjelokupnom programu možete potražiti na web stranici www.marketing-summit.ba ili na Facebook stranici Sarajevo Marketing Summita.

Povezani članci

1

Video
PREDRAG ČOVIĆ, PREMIJER ZHŽ
Vratite se ovdje
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo