BOŠKO SLADOJEVIĆ
Koncepcija coworkinga lišava opterećujućeg osjećaja direktne konkurencije
Manager.ba BiH 04 travnja, 2018

Gost Kluba menadžera je Boško Sladojević, vlasnik "Smart Office-"a, prvog coworking prostora u Banja Luci. 

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Možete li nam ukratko objasniti što je "Smart Office"?

"Smart Office" je prvi coworking prostor u Banja Luci. Otvoren je u septembru 2016. u trenutku ekspanzije freelance tržišta na našim prostorima, sa ciljem da obezbijedi plodno tlo za razvoj i profesionalni rast svakog pojedinca koji se odluči za koncept nezavisnog poslovanja. Coworking definišemo kao membership-based radni prostor u kojem različite grupe freelancera i slobodnih kreativaca rade u produktivnoj zajednici. Korisnicima svojih usluga Smart Office nudi različite dnevne, sedmične i mjesečne pakete, uz mogućnosti organizovanja poslovnih sastanaka, prezentacija i seminara u dijelovima prostora dizajniranim prema toj ideji. Posebna pogodnost u ponudi „Smart Office“-a je i usluga virtuelne kancelarije, odnosno mogućnost registrovanja firme i primanja i prosljeđivanja pošte na adresi coworking prostora.

Tko su Vaši klijenti? Čime se bave i zašto imaju potrebu za coworking prostorom?

Članovi “Smart Office” zajednice bave se najrazličitijim zanimanjima. Okupili smo sve, od nezavisnih umjetnika do stručnjaka složenih informacionih tehnologija. Programeri, dizajneri, arhitekte, blogeri, marketeri i nezavisni profesionalci drugih vokacija, rad u coworking zajednici vide kao idealan način za upoznavanje i umrežavanje sa pojedincima sličnih afiniteta. 

Koje su prednosti coworking prostora u odnosu na tradicionalni način rada?

Upravo različitost u stvarima kojima se bave i koje ih interesuju, članove „Smart Office“-a inspirisala je da se međusobno upoznaju i stvore mogućnosti ostvarivanja saradnje sa ostatkom coworking zajednice, po principu komplementarnosti znanja i vještina. Uzimajući u obzir činjenicu da svako od članova radi na sopstvenim projektima, jasno je da ih koncepcija coworkinga lišava opterećujućeg osjećaja direktne konkurencije, toliko prisutnog u tradicionalnim kompanijama, a inspiriše na interakciju i iniciranje saradnje. Ovakva zajednica naziva se „shared skill community“ i definisana je kao cilj svakog coworking prostora na svijetu. U svojoj prvoj godini, „Smart Office“ je postao upravo to.

Kakva je kod nas potražnja za ovakvim prostorom?

Ideja principa rada u kolektivu kojeg čine nezavisni profesionalci različitih vokacija i dalje je prilično nova i nepoznata domaćoj javnosti, dok ju svjetski analitičari vide kao budućnost organizacije funkcionalnog biznisa i način na koji će sve više kompanija koncipirati svoju kulturu rada. Kako je broj freelancera i startupa na našim prostorima u procesu rasta, tako raste i svijest, ali i potreba za dobrim coworking kapacitetima.

Kako je nastala ideja za osnivanje coworking prostora?

Ideja se rodila nakon analize tržišta i upoznavanja velikog broja ljudi koje rade interesantne poslove samostalno ili u formacijama malih kompanija bez zvaničnog sjedišta. Kako je i naš tim bio jedna takva formacija, odlučili smo i sebi i drugima pružiti mogućnost rada u produktivnoj zajednici, u prostoru dizajniranom po ugledu na svjetske modele coworkinga.

Prepoznati ste i od strane kompanije m:tel. Ispričajte nam nešto o tome...

Kompanija m:tel krajem prošle godine pokrenula je projekat naziva “Mali biznis, velike priče”, sa ciljem da nagradi najinspirativnije priče o pokretanju mladih preduzeća na našim prostorima. Svoj manifest, tekst “Coworking: Year One”, tih smo dana objavili na svom blogu, pokušavajući u nekoliko riječi sažeti sve emocije, dobre i loše, koje su nas pratile svakoga dana naše prve godine. Inspiracije nije manjkalo i logičan je potez bio pokušati prikazati našu priču široj publici, te smo taj tekst poslali kao prijavu za učešće u ovom projektu. Velika priča o našem malom biznisu donijela nam je prvu nagradu i besplatno predstavljanje našeg biznisa u medijima, pod pokroviteljstvom m:tel-a.

Tko je Boško Sladojević kada nije u poslovnim vodama? 

Boško Sladojević je otac malog Matije, na što je najviše ponosan u životu. Završio sam banjalučku gimnaziju. Studirao sam na nekoliko fakulteta, ali ih nisam završio. Mislim da nas uče pogrešne stvari i da nakon završenog fakulteta ljudi ne znaju da rade stvari za koje su se školovali nekoliko godina. Potrebno je mnogo više prakse na fakultetima i da se ubace neke nove, modernije stvari. Danas biznis ne funkcioniše kako je funkcionisao prije dvadeset ili trideset godina, a trenutno nas uče takvim stvarima na fakultetima. Nekih posebnih hobija nemam. Iskreno nemam vremena za te stvari. Volim da provodim vrijeme na žurkama, možda se to može tretirati kao hobi ili interes.

Vaša definicija uspješnog menadžera?

Uspješan menadžer po mom mišljenju je dobar lider, a velika je razlika između ta dva pojma. 

Video
MANTAK CHIA
Tehnike za aktiviranje “drugog mozga” u vašem tijelu
MOTIVACIJA
Zašto samo 1% ljudi uspije u onome što zamisli?
KOLIKO SMO NAPREDOVALI?
FANTASTIČNA INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA: Povijesni period obilježen uspjesima i preokretima