IVAN DRAGOJE
Config proširio tržište za implementaciju SW rješenja za HoReCa sektor
Manager.ba BiH 21 veljače, 2018

Gost Kluba menadžera je Ivan Dragoje, direktor tvrtke Config d.o.o. Mostar.

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Ivan Dragoje je rođen 1981. godine u Sarajevu. Po struci je elektrotehničar, a znanje je stjecao kroz formalno i neformalno obrazovanje, međutim najviše znanja je stekao kroz praktičan rad u struci. Dodatno specijalizirano usavršavanje stekao je polaganjem Microsoft ispita. 

Kada je u pitanju dosadašnje radno iskustvo, to je petogodišnji rad u tvrtkama Avacom i Pincom. Nakon toga, Dragoje pokreće vlastitu tvrtku Config i na razvijanju tog projekta radi posljednjih 14 godina. 

Tvrtka Config iz Mostara, na čijem ste čelu, postoji od 2004. godine i pruža servis i podršku za fiskalne uređaje, te je distributer za POS opremu. Možete se pohvaliti i inovativnim rješenjima za HoReCa (hoteli, restorani, kafići) kanal u BiH. O čemu je točno riječ?

Config je ovlašteni zastupnik fiskalne opreme za FBiH od 2013. godine i jedini kao takav vrši direktnu prodaju i servis za krajnje korisnike (B2C). Trenutno imamo preko 10.000 uređaja u funkciji. Jako puno ulažemo u razvoj kompletnih rješenja usko specijaliziranih za HoReCa kanal koji je dosta raširen, međutim nije dovoljno kvalitetno praćen tehnološkim rješenjima. Tu sam prepoznao mogućnost poslovnog razvoja pa trenutno imamo razvojni tim za SW i lider smo u rješenjima za ugostiteljstvo u BiH. 

Obzirom da radite i software za ugostiteljske objekte, hotele, benzinske crpke… kojim podacima raspolažete kada su u pitanju korisnici ovih usluga? Koliko su spremni na „modernizaciju“ i praćenje trendova?

Sve ovisi od korisnika do korisnika, ali generalno tržište se polako modernizira, ljudi razumiju prednosti naših rješenja i olakšanja koja im ista donose u poslovanju kao i u unaprjeđenju. Mi ulažemo dosta truda u edukaciju korisnika i promociju rješenja, tako da kreiramo trendove na tržištu.

Koje važne „poslovne poteze“ ste naučili bavljenjem ovim poslom?

Najvažnije se okružiti što kvalitetnijim ljudima željnim napretka koji vide perspektivu u tome što rade. Kada oko sebe imate kvalitetne i školovane, mlade ljude spremne za velike izazove, samo vaša mašta je ograničenje. 

Koji prijedlog ili ideju od svojih klijenata ste proveli u djelo?

Svaki prijedlog ili ideju od klijenata koji doprinose razvoju našeg poslovanja i poboljšanju usluge trudimo se sprovesti u djelo. Mi nismo najpametniji, i uvijek netko ima dobru ideju ili više iskustva tako da su svi prijedlozi dobrodošli i pomno analizirani. 

Na koji način poduzetnici razvijaju biznis ne čekajući olakšicu?

U razgovoru i komunikaciji sa kolegama, bez obzira iz koje branše dolaze, u BiH se svi susrećemo sa skoro identičnim problemima. Ulažući sva sredstva u razvoj ali i razmjenom iskustava doprinosimo poboljšanju poslovne okoline. 

Što biste izdvojili kao efikasne prodajne trikove? Postoji li i tamna strana ovog posla, nelojalna konkurencija, ili je to što imate dobar proizvod dovoljno da biste ga i prodali?

Po meni ne postoje efikasni „trikovi“. Čarobni štapić u prodaji ne postoji. Svaki klijent je poseban i ima svoje specifične zahtjeve. Način na koji mu pristupite, kao i činjenica možete li ispuniti njegove zahtjeve i pomoći mu, omogućit će vam uspješnu prodaju. Ono što je teže jeste zadržati kupca i opravdati njegovo povjerenje. U taj segment mi najviše ulažemo i konstantno nudimo nova rješenja i poboljšanja. Najbolji pokazatelj je da smo mi lider na tržištu i da konkurencija nas slijedi. Zdrava konkurencija je jako bitna i predstavlja nam izazov. S nelojalnom konkurencijom se stalno susrećemo, posebno kad se protiv nas bore slabijim rješenjima ali i smanjivanjem cijene što dovodi do toga da ne plaćaju doprinose za svoje djelatnike, ne izdaju fiskalne račune za svoje usluge, ne obračunavaju PDV na usluge i na polovnu opremu i slično. U našem poslovnom okruženju to nam predstavlja najveći problem, međutim takva konkurencija nema snagu niti mogućnost opstanka na sve uređenijem tržištu. 

U posljednje dvije godine napravili ste nekoliko akvizicija. O čemu se točno radi?

Da, prva akvizicija je bila sa tvrtkom Čaljkušić d.o.o. u segmentu servisa benzinskih pumpi na     području FBiH. Na taj način proširili smo tržište za implementaciju naših SW rješenja. Druga akvizicija je bila sa tvrtkom eCard d.o.o. gdje smo preuzeli dio tržišta za prodaju bonova od telekom operatera. Tim proizvodom našim postojećim klijentima nudimo dodatnu vrijednost na naše proizvode i širimo taj segment poslovanja u HoReCa kanalu. 

Krajem 2017. godine završena je akvizicija sa našim najvećim konkurentom u domeni softvera za ugostiteljstvo, tvrtkom Inspirit d.o.o. iz Sarajeva. Poslovnu priliku smo vidjeli u udruživanju u grupaciju odnosno preuzimanju najvećeg konkurenta, s iskustvom preko 14 godina u razvoju aplikacija za ugostiteljstvo u BiH. Zajedničkim snagama možemo ponuditi naprednija i kvalitetnija rješenja na lokalnom, regionalnom i globalnom tržištu. Sam HoReCa sektor je izrazito težak i zahtjevan i proces povezivanja i unaprjeđenja je dosta spor. Plan je da u grupaciji egzistiraju dvije odvojene tvrtke koje će zajednički ulažući u razvoj i nove tehnologije ponuditi tržištu što kvalitetnija, naprednija i inovativna rješenja. 

Koja je vizija Config-a u narednim godinama? 

Ostati lider među tvrtkama za razvoj i implementaciju softvera, razvijati se brže od tržišta i klijentima nastaviti pružati nova, kreativna i napredna rješenja, te biti podrška u razvoju njihovog poslovanja. 

Što pokreće i motivira ljude u Vašoj firmi?

Motiviraju ih odlični međuljudski odnosi te ostvarenje osobnih ciljeva kroz ciljeve tvrtke. 

Koje vještine su Vam do sada donijele najviše koristi u životu?

Upornost i ideje. 

Što je po Vašem mišljenju najteže u ulozi direktora? 

Davati kritike uposlenicima bez obzira što sam u pravu, znajući kolika je vrijednost ljudskih resursa. 

Opišite nam radnu atmosferu u Config-u. 

Odlike atmosfere su: povjerenje, entuzijazam, inovativnost, kreativnost i komunikacija. 

Koji je omjer žensko-muških djelatnika? Posvećujete li pažnju genderu i povećanju broja ženskih osoba na rukovodećim pozicijama?

Naravno da posvećujemo pažnju i zalažemo se povećanju i davanju prilike ženama u tvrtki. Trenutni omjer je sada otprilike 1/3. Možemo se pohvaliti da su upravo žene na ključnim pozicijama u firmi jer imamo Izvršnu direktoricu i Direktoricu financija. Također, ženske osobe su na pozicijama direktorica eCard-a i Inspirit-a.

S kojim istaknutim osobinama se dolazi na menadžersku poziciju u tvrtki Config?

Najprije volja za radom i uspjehom. Naravno, da osoba ima kvalitete menadžera ali i potrebno obrazovanje za obavljanje funkcije. Cilj nam je imati što kvalitetnije ljude i dalje ulagati u njihov razvoj i napredak jer to je ono što im nitko ne može oduzeti, a i mimo Config-a im može donijeti napredak.

Koliko svjetskih država ste posjetili i koja Vas se najviše dojmila?

Do sada sam posjetio 15-ak država, a ove godine su u planu još tri nove. Svaka država ima svojih prednosti i mana i nadasve ljepota koje ih čine drugačijima i posebnima. Svaka regija je drugačija i sa različitim pristupom kako sam mogao primijetiti, međutim po pitanju posla, za sada definitivno Njemačka. Za razliku od nas jako puno cijene rad i uslugu. Pristup poslu je daleko profesionalniji, nivo usluge je visoko podignut i to je ono čemu mi težimo u našem poslu.

Napišite svoju definiciju menadžera. 

Menadžer je izuzetno širok pojam i postoji nekoliko razina managementa. Za firmu naše veličine za mene ne predstavlja nužno visokoobrazovanu osobu, ali ono što cijenim je odgovorna osoba s izraženim sposobnostima za planiranje, organiziranje i upravljanje samim poslom, osoba s vizijom daljnjeg napretka i željom za svakodnevnim usavršavanjem, a posebno brigom za svoj tim. Osoba koja radi sa svojim ljudima i uz njihovu pomoć i suradnju koordinira njihov rad da bi postigao zadane ciljeve.  Bitno je da se čovjek prepozna i pozicionira na poziciju u poslu u kojem je dobar.

Video
MOTIVACIJA
Zašto samo 1% ljudi uspije u onome što zamisli?
KOLIKO SMO NAPREDOVALI?
FANTASTIČNA INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA: Povijesni period obilježen uspjesima i preokretima
TRGOVAČKI LANAC JOHN LEWIS
Božićna reklama koja osvaja na prvu